açılmış pencerenin görüntülenmesi

2 Temmuz 2013 Salı Unknown 0 yorum
Yaratılmış Pencerenin Görüntülenmesi

işletim
            Bir pencere WS_VISIBLE pencere biçimiyle yaratılmışsa yaratılır yaratılmaz zaten görüntülenir. Ancak değilse ShowWindow API fonksiyonu ile görüntülenir.

BOOL ShowWindow(HWND hWnd, int nExitCode);

            Fonksiyonun birinci parametresi görüntülenecek pencerenin handle değeri, ikinci parametresi ise görüntülenme biçimidir. Görüntülenme biçimi SW_MAXIMIZE, SW_MINIMIZE, SW_RESTORE olabilir.
(Bir fonksiyonun geri dönüş değeri BOOL ise başarı bilgisinin verildiği anlaşılır. BOOL değer mantıksal olarak 0 ya da 0 dışı bir değer olarak değerlendirilir. Örneğin ShowWindow başarılı ise 1'e değil 0 dışı herhangi bir değere geri dönmektedir.)
            Ana pencere yaratıldıktan sonra içsel görüntünün güncelleştirilmesi için WM_PAINT mesajı gerekebilir. Bunu sağlamak için UpdateWindow API fonksiyonu çağırılır.

İskelet Programın Aşamaları

            Pencereli bir Windows programı tipik olarak 3 aşamadan geçilerek oluşturulur.

1. WNDCLASS yapısının içi doldurularak sisteme tanıtılması aşaması,
2. Pencerenin yaratılarak görüntülenmesi aşaması,
3. Mesaj dögüsünün oluşturulması ve pencere fonksiyonunun tasarımı.

Mesaj Kavramı

            DOS işletim sisteminde klavye ve mouse bilgileri programcının koda yerleştirdiği fonksiyonlar yardımıyla elde edilir. Örneğin getchar() fonksiyonu klavyeden bir tuşa basılana kadar bekler, basılan tuşun bilgisini alarak işlemini sonlandırır. Oysa Windows sistemlerinde klavye ve mouse gibi giriş bilgileri programcının çağırdığı bir fonksiyonla değil, Windows sistemlerinin kendisi tarafından ilk elden alınır. Windows sistemlerinde sistem tarafından tespit edilen girdi bilgilerine mesaj denir. Her girdi bilgisinin yani mesajın hangi nedenden dolayı oluştuğunu açıklayan bir türü vardır. Örneğin mesaj klavyede bir tuşa basılmasından dolayı oluşmuş olabilir ya da mouse ile tek tıklama ya da çift tıklama sonucunda oluşmuş olabilir. Windows oluşan bu mesajı MSG yapısı biçiminde ifade ederek programın mesaj kuyruğuna yerleştirir. Her programın(32 bit Windows sistemlerinde aslında her alt işlemin) bir mesaj kuruğu vardır. Mesaj kuyruğu aslında MSG türünden bir yapı dizisi biçimindedir. MSG yapısı şöyledir:

typedef struct tagMSG {     // msg 
    HWND   hwnd;      
    UINT   message;
    WPARAM wParam;
    LPARAM lParam;
    DWORD  time;
    POINT  pt;
} MSG;


0 yorum: